ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 36 сесії
міської ради 7-го скликання
від 05.10.2017р. №955
Міський голова
Коваленко В.І.
СТАТУТ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЬО
І-ІІІ СТУПЕНІВ №1
НОВОКАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(НОВА РЕДАКЦІЯ)
м. Нова Каховка
Додаток
до рішення міської ради
від 05.10.2017р. №955
Статут
Загальноосвітньо
Новокаховської міської ради Херсонської області
І. Загальні положення
1.1. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Новокаховської міської ради була створена за рішенням виконавчого комітету Новокаховської міської ради (протокол № 6 від 4 червня 1952 р.).
1.2. Юридична адреса загальноосвітньо
1.3. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Новокаховської міської ради (далі навчальний заклад ) є юридичною особою, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер, може мати самостійний баланс та рахунок в установі банку.
1.4. Засновником навчального закладу є Новокаховська міська рада .
1.5. Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.
1.6. Головними завданнями навчального закладу є:
-
забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
-
виховання громадянина України;
-
виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
-
формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
-
виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
-
розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
-
реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
-
виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
-
створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
1.7. Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-право
1.8. Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
1.9. Навчальний заклад несе відповідальність – перед особою, суспільством і державою за:
-
безпечні умови освітньої діяльності;
-
дотримання державних стандартів освіти;
-
дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
-
дотримання фінансової дисципліни.
1.10. Здійснити з 01.09.2018 року поступовий перехід на українську мову навчання, запровадивши навчання українською мовою з першого класу.
1.11. Навчальний заклад має право:
-
проходити в установленому порядку державну атестацію;
-
визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховн
ого процесу за погодженням із засновником; -
визначати варіативну частину робочого навчального плану;
-
відкривати класи з поглибленим вивченням окремих предметів;
-
запроваджувати профільне навчання в школі ІІІ ступеня, враховуючи кадрове та матеріально-техн
ічне забезпечення, бажання учнів, батьків; -
в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальн
і та індивідуальні робочі навчальні плани; -
спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідни
ми інститутами та центрами проводити науково-дослідну , експериментальн у, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України; -
використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховн
ого процесу; -
бути власником і розпорядником: рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним Статутом;
-
отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
-
надавати платні освітні послуги згідно чинного законодавства;
-
впроваджувати в закладі навчання учнів з особливими освітніми потребами, включаючи відкриття інклюзивних класів;
-
залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
-
розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоро
вчих, лікувально-профі лактичних і культурних підрозділів.
1.12. У навчальному закладі створюються та функціонують методичні об’єднання:
початкових класів;
-
української мови і літератури;
-
суспільно-гумані
тарного циклу; -
природничо-матем
атичного циклу; -
іноземної мови;
-
фізичного виховання,трудов
ого навчання та естетичного циклу; -
класних керівників та класоводів;
-
психолого-медико
-педагогічна консультація.
1.1З. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновникомі здійснюються медичними працівниками Новокаховської міської лікаріні.
1.14. Взаємовідносини школи з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
II. Організація навчально-виховн
2.1. Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного плану. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується радою навчального закладу.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховн
Робочий навчальний план навчального закладу погоджується радою навчального закладу і затверджується відділом освіти Новокаховської міської ради.
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники навчального закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичн
2.4. Навчальний заклад здійснює навчально-виховн
2.5. Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.
2.6. У школі першого-другого ступеню навчання для учнів 1 – 4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матері
2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Структура навчального року та строки проведення канікул встановлюються навчальним закладом за погодженням з відділом освіти. Навчальний рік розпочинається у День знань – 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
Навчальна практика для учнів проводиться згідно нормативних документів МОН України.
2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9. За погодженням з відділом освіти Новокаховської міської ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).
2.10. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у школі ІІ-ІІІ ступеня – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з Новокаховським міським відділом освіти та територіальними установами державної санітарно-епідем
2.11. Навчальний рік поділяється на 2 семестри. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієн
Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.
У школі функціонують індивідуальні, групові, факультативні заняття, робота у центрі розвитку дитини «Крок» та інші позакласні заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієн
2.13. У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи критеріїв оцінювання, ведеться тематичний, семестровий та річний облік знань.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з базових дисциплін здійснюється відповідно до діючих вимог у системі загальної середньої освіти, розроблених МОН України та ухвалених рішенням педагогічної ради закладу.
У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).
2.15. Порядок переведення учнів навчального закладу визначається наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітньо
2.16. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, згідно вимог Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації.Порядо
Атестація може проводитися у формі зовнішнього незалежного оцінювання. У такому випадку порядок її проведення визначається порядком проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, який встановлюється Кабінетом Міністрів України.
2.17. Учням, які закінчили певний ступінь школи, видається відповідний документ про освіту:
-
по закінченні початкової школи — табель успішності;
-
по закінченні основної школи — свідоцтво про базову загальну середню освіту;
-
по закінченні навчального закладу — атестат про повну загальну середню освіту.
2.18. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення Похвальний лист та Похвальна грамота.
ІІІ. Учасники навчально-виховн ого процесу
3.1. Учасниками навчально-виховн
-
учні;
-
керівники;
-
педагогічні працівники;
-
психолог, бібліотекар;
-
соціальний педагог;
-
інші спеціалісти;
-
батьки або особи, які їх замінюють.
3.2. Права і обов’язки учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим Статутом.
3.3. Учні мають право:
-
на вибір форми навчання (очна, екстернат, індивідуальна, дистанційна);
-
бути зараховуваними до факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних гуртків, центру розвитку дитини «Крок»;
-
на користування навчально-виробн
ичою, науковою, матеріально-техн ічною, культурно-спорти вною та лікувально-оздо ровчою базою школи; -
на доступ до інформації з усіх галузей знань;
-
брати участь у різних видах науково-практичн
ої діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо; -
брати участь у роботі органів громадського самоврядування школи;
-
брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховн
ого процесу, дозвілля учнів; -
брати участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
-
на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
-
на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
-
інші права, що не суперечать законодавству України.
3.4. Учні зобов’язані:
-
оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурн
ий рівень; -
дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку;
-
бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
-
дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
-
брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
-
дотримуватися правил особистої гігієни;
-
інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
3.5. Педагогічними працівниками школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України “Про загальну середню освіту” та іншими законодавчими актами.
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
-
захист професійної честі, гідності, самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров’я учнів;
-
участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховн
ого процесу; -
проведення в установленому порядку науково-дослідно
ї, експериментальн ої, пошукової роботи; -
виявлення педагогічної ініціативи;
-
позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії,
-
педагогічного звання;
-
участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
-
підвищення кваліфікації, перепідготовку;
-
отримання пенсії, у тому, числі і за вислугу років в порядку зазначеному законодавством України;
-
на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства;
-
інші права, що не суперечать законодавству України.
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
3.8. Педагогічні працівники зобов’язані:
-
забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
-
сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
-
сприяти зростанню іміджу школи;
-
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
-
виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
-
готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
-
дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
-
захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
-
постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
-
виконувати Статут школи, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
-
виконувати накази і розпорядження директора школи, органів управління освітою;
-
брати участь у роботі педагогічної ради;
-
інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
3.9. У навчальному закладі обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут і правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
-
обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
-
звертатись до органів управління освітою, директора школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
-
брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховн
ого, процесу, та зміцненні матеріально-техн ічної бази школи; -
на захист, законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи та у відповідних державних, судових органах;
-
інші права, що не суперечать законодавству України.
3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної-середн
-
забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної
середньої освіти за будь-якою формою навчання;
-
постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
-
поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
-
виховувати у дітей повагу до законів, прав;
-
інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.
3.13.Представник
-
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в школі;
-
керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
-
сприяти покращенню матеріально-техн
ічної бази, фінансовому забезпеченню школи; -
проводити консультації для педагогічних працівників;
-
брати участь в організації навчально-виховн
ого процесу; -
можуть бути визначені інші права, що не суперечать законодавству України.
3.14. Представники громадськості зобов’язані:
-
дотримуватися Статуту школи, виконувати накази та розпорядження директора школи, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.
IV. Управління навчальним закладом
4.1. Управління навчальним закладом здійснюється його засновником – Новокаховською міською радою через відділ освіти Новокаховської міської ради.
Безпосереднє керівництво навчальним закладом здійснює його директор. Директором може бути тільки громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як 3 роки.
Директор навчального закладу та його заступники призначаються і звільняються з посади Новокаховським міським відділом освіти. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється за поданням директора з дотриманням чинного законодавства.
4.2. Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу є загальношкільна конференція,що скликається не менше одного разу на рік. Делегати загальношкільної конференції з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
-
працівників школи — зборами трудового колективу;
-
учнів школи другого-третього ступеня — класними зборами;
-
батьків, представників громадськості — класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу – 10, учнів – 25, батьків і представників громадськості – 30.
Термін їх повноважень становить один рік.
Загальношкільна конференція правомочна, якщо в їх роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати конференцію мають голова ради навчального закладу, делегати конференції, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.
Загальношкільна конференція:
-
обирає раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
-
заслуховує звіт директора і голови ради навчального закладу;
-
розглядає питання навчально-виховн
ої, методичної і фінансово-господ арської діяльності навчального закладу; -
затверджує основні напрями вдосконалення навчально-вихов
ного процесу, розглядає інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу; -
приймає рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників;
-
визначає інші функції, що не суперечать чинному законодавству.
4.3. У період між конференціями діє рада навчального закладу.
4.3.1. Метою діяльності ради є:
-
сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховн
ого процесу; об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення навчально-виховного процесу; -
формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчального закладу;
-
розширення колегіальних форм управління навчального закладу;
-
підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховн
ого процесу;
-
Основними завданнями ради є:
-
Підвищення ефективності навчально-виховн
ого процесу у взаємодією з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями; -
визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку школи та сприяння організаційно-пе
дагогічному забезпеченню навчально-виховн ого процесу; -
формування навичок здорового способу життя;
-
створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;
-
сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
-
підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експери
ментальної роботи педагогів; -
сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
-
підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
-
ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
-
стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
-
зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та навчальним закладом з метою забезпеченняєдності навчально-виховн
ого процесу; -
інші права, що не суперечать законодавству України.
4.3.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів II—III ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
4.3.4. Рада навчального закладу діє на засадах:
-
пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
-
дотримання вимог законодавства України;
-
колегіальності ухвалення рішень;
-
добровільності і рівноправності членства;
-
гласності.
Рада працює за планом, що затверджується зборами.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, засновника, а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.
Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.
До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.
4.3.5.Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради.
Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховн
4.3.6. Рада навчального закладу:
-
організовує виконання рішень загальних зборів;
-
вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
-
спільно з адміністрацією розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;
-
разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
-
затверджує режим роботи навчального закладу;
-
сприяє формуванню мережі класів школи, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
-
приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні” або срібною медаллю “За досягнення у навчанні” та нагородження учнів похвальними листами “За високі досягнення у навчанні” та похвальними грамотами “За особливі досягнення у вивченні окремих предметів”;
-
разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
-
погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
-
заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчально-виховн
ої та фінансово-господ арської діяльності; -
бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
-
виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
-
виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
-
вносить на розгляд педагогічної ради та відділу освіти Новокаховської міської ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховн
ого процесу; -
ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
-
сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масови
х заходів з учнями; -
розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового
-
навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;
-
розглядає питання родинного виховання;
-
бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутови
х умов учнів, які перебувають, в несприятливих соціально-економ ічних умовах; -
сприяє педагогічній освіті батьків;
-
сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
-
розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;
-
організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
-
розглядає звернення учасників навчально-виховн
ого процесу з питань роботи навчального закладу; -
вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховн
ого процесу; -
може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.
Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.
4.6. Директор навчального закладу :
-
здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
-
організовує навчально-виховн
ий процес; -
забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
-
відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
-
створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
-
забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієн
ічних та протипожежних норм, техніки безпеки; -
підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експери
ментальної роботи педагогів; -
забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
-
призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослід
ними ділянками; -
контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
-
здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність
; -
розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
-
видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
-
за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників школи;
-
створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
-
несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками та загальношкільною конференцією, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо.
4.7. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу і затверджується відділом освіти Новокаховської міської ради.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
4.8. У школі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган — педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.
4.9. Педагогічна рада розглядає питання:
-
удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховн
ого процесу, планування та режиму роботи навчального закладу; -
переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
-
кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої ініціативи, впровадження у навчально-виховн
ий процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду; -
морального та матеріального заохочення учнів та працівників навчального закладу.
4.10. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб навчального закладу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання навчально-виховн
4.11. У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
V. Матеріально-техн ічна база
5.1. Матеріально-техн
5.2. Майно навчального закладу належить до комунальної власності міста Нова Каховка.
5.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальніст
5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.5. Для забезпечення навчально-виховн
VI. Фінансово-господ
6.1. Фінансово-господ
6.2. Джерелами формування кошторису навчального закладу є:
-
кошти місцевого бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення вивчення предметів в обсязі Державних стандартів освіти;
-
кошти фізичних, юридичних осіб;
-
кошти, отримані за надання платних послуг;
-
доходи від реалізації продукції навчально-виробн
ичих майстерень, навчально-дослід них ділянок, підсобних господарств, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання; -
благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
6.3. У навчальному закладі створюється фонд загального обов’язкового навчання, який формується з урахуванням матеріально-побу
Кошти фонду загального обов’язкового навчання зберігаються на рахунку школи в установі банку і витрачаються відповідно до кошторису, що затверджується директором навчального закладу.
Облік і використання коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюється школою згідно з наказом директора, що видається на підставі рішення ради навчального закладу, відповідно до порядку, передбаченого чинним законодавством.
Контроль за правильним використанням коштів фонду загального обов’язкового навчання здійснюють органи виконавчої влади або місцевого самоврядування, органи управління освітою.
6.4. Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побуто
6.5. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в навчальному закладі визначається законодавством та нормативно-право
Навчальний заклад самостійно веде бухгалтерський облік.
Керівник закладу являється розпорядником коштів нижчого рівня третього ступеня.
Навчальний заклад відповідно до вимог чинного законодавства України відноситься до неприбуткових організацій і не є платником податків на прибуток.
6.6. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів Навчального закладу, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
6.7. Доходи (прибутки) Навчального закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.
6.8. Звітність про діяльність навчального закладу встановлюється відповідно до законодавства.
VII. Міжнародне співробітництво
7.1. Школа за наявності належної матеріально-техн
7.2. Навчальний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
VIII. Контроль за діяльністю навчального закладу
8.1. Державний контроль за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
8.2. Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів, засновник та відділ освіти Новокаховської міської ради.
8.3. Основною формою державного контролю за діяльністю навчального закладу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
8.4. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) навчального закладу, з питань, пов’язаних з його навчально-виховн
Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-вихов
ІХ. Реорганізація або ліквідація навчального закладу
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію навчального закладу приймає засновник.
Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
9.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє її дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов’язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.
9.4. У разі припинення діяльності навчального закладу (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету .
Секретар міської ради О.В. Лук’яненко
18