Запобігання булінгу

ЛІЦЕЙ №1 ІМЕНІ О.П.ДОВЖЕНКО НОВОКАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Н А К А З

 

12.01.2022р                                                                                                  №  10                                                                                                                

Про запобігання, протидію

та профілактику булінгу

в ліцеї  №1імені О.П. Довженко НКМР

у 2022 р.

 

На виконання наказу відділу освіти Новокаховської міської ради №19 від 12.01.2022 року «Про запобігання, протидію булінгу в закладах освіти у 2022 році»,   з метою створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти, вільного від насильства та булінгу (цькування), з метою організації роботи щодо профілактики булінгу, правопорушень, запобігання злочинності, безпеки життєдіяльності, попередження насильства в сім’ї над дітьми, виховання в учнів таких цінностей як толерантність, повага, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві, забезпечення комфортних умов навчання та праці, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства,

 

НАКАЗУЮ:

  1. Призначити відповідальною особою за проведення з учасниками освітнього процесу виховної роботи щодо запобігання насильству та булінгу ЗДВР Стрельцову І.Л.
  2. Заступнику директора з виховної роботи Стрельцовій І.Л.:
    • Доповнити план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (наказ № від 31.09.2021 року) (додаток1) (січень 2022).

2.2. Затвердити  порядок подання та розгляду звернень про випадки булінгу в закладі від здобувачів освіти, їх батьків, законних представників, педагогічних працівників, інших осіб (додаток 2) (до  25.01.2022 р.).

2.3. Затвердити порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу (додаток 3) (до 25.01.2022 р.).

  1. Призначити відповідальною особою за порядок подання та розгляду звернень про випадки булінгу в закладі від здобувачів освіти, їх батьків, законних представників, педагогічних працівників, інших осіб та порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу соціального педагога ПанковуМ.С.
  2. Соціальному педагогу Панковій М.С.:

4.1.Інформувати відділ освіти та службу у справах дітей Новокаховської міської ради про випадки булінгу та насильства (постійно).

4.2. Розмістити на веб-сайтах  закладів освіти інформацію про:

-правила поведінки здобувачів освіти;

– план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в    закладах освіти;

– порядок подання та розгляду звернень про випадки булінгу в закладі від здобувачів освіти, їх батьків, законних представників, педагогічних працівників, інших осіб;

-порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу;

-корисні посилання для здобувачів освіти, батьків, законних представників, педагогічних працівників щодо протидії булінгу (до 01.02.2022 р.)

4.3. Забезпечувати соціально-психологічний супровід (патронаж) здобувачів   освіти, постраждалих від насильства чи булінгу (постійно).

  1. Психологу школи Болбот Т.П.:

5.1. провести анкетування серед здобувачів освіти стосовно обізнаності запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладах освіти;

5.2. Довести до відома результати анкетування;

5.3. Організувати та розмістити в приміщенні ліцею «Скриньку довіри».

  1. Призначити комісію з розгляду випадків булінгу у складі:
  • Зуйко О.М. – директор школи;
  • Стрельцова І.Л. – ЗДВР;
  • Шкуренко О.А., Новицька О.М. – ЗДНВР;
  • Панкова М.С. – соціальний педагог;
  • Болбот Т.П. – психолог;
  • Класні керівники, вчителі;
  • Учні, батьки .
  1. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Ліцей №1 Печатка

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до наказу   № 10  від 12.01.2022 р.

 

План заходів щодо запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу

п/п Захід Термін Відповідальні
1. Для створення позитивної атмосфери у класі та ліцеї, формування навичок взаємодії провести «Різнокольоровий тиждень» Січень ЗДВР Стрельцова І.Л., психолог Болбот Т.П.,

соціальний педагог Панкова М.С.,

класні керівники,  педагог–організатор Дудніченко А.В., учнівське самоврядування

2. Заняття з елементами тренінгу «Формування здорового психологічного мікроклімату в класному колективі»  (5 кл.) Січень-лютий Психолог Болбот Т.П.
3. Бесіди «Попередження соціально-небажаних вчинків підлітка»  (учні групи ризику) Протягом року Соціальний педагог Панкова М.С.
4. Анкетування «Чи піддавався ти насиллю в школі» (6-9 кл.) Листопад-грудень Психолог Болбот Т.П.
5. Організувати «Скриньку довіри». Лютий Педагог-організатор Дудніченко А.В.,

Психолог Болбот Т.П.

6. Провести загальноліцейський фестиваль мистецтв «Зірки ХХІ століття» під гаслом «Для творчості немає перешкод». Березень – квітень ЗДВР Стрельцова І.Л., психолог Болбот Т.П.,

соціальний педагог Панкова М.С.,

класні керівники,  педагог–організатор Дудніченко А.В., учнівське самоврядування

7. Провести благодійний ярмарок «Пасхальний вернісаж» Квітень ЗДВР Стрельцова І.Л., класні керівники,  педагог–організатор Дудніченко А.В., учнівське самоврядування
8. Провести загальноліцейський День здоров’я Квітень ЗДВР Стрельцова І.Л.,

класні керівники,  педагог–організатор Дудніченко А.В., учнівське самоврядування,

вчителі фізичної культури Вашкур П.Я., Овчаров В.П.

9. Провести гала-концерт переможців фестивалю «Зірки ХХІ століття», присвячений Дню матері та Дню сім’ї для батьків. Травень ЗДВР Стрельцова І.Л.,

класні керівники,  педагог–організатор Дудніченко А.В., учнівське самоврядування

10. Провести загальноліцейське свято «Парад успіхів року» з нагородженням відмінників навчання, переможців предметних олімпіад, творчих конкурсів, спортивних змагань, лідерів школи самоврядування Травень ЗДВР Стрельцова І.Л.,

класні керівники,  педагог–організатор Дудніченко А.В., учнівське самоврядування

11. Заняття з елементами тренінгу «Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом» (1-4 кл., 5-9 кл., 10-11 кл., за запитом) Протягом року Соціальний педагог

Панкова М.С.

психолог Болбот Т.П.

12. Проведення засідань ради профілактики з метою протидії булінгу Протягом року Соціальний педагог

Панкова М.С.

13. Батьківські збори «Зменшення ризику булінгу для дітей» Протягом року ЗДВР Стрельцова І.Л.

Класні керівники

14. Чергування вчителів у їдальні , коридорах, ігровому майданчику, шкільному подвір’ї. Постійно Директор Зуйко О.М.

ЗДНВР Шкуренко О.А.

ЗДВР Стрельцова І.Л.

ЗДНВР Новицька О.М.

Спеціаліст з ТБ Комишанова Т.А.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до наказу   № 10  від 12.01.2022 р.

 

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькуванню) в закладі

 

Загальні питання

  1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».
  2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування).
  3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки (законні представники), працівники та педагогічні працівники освітнього закладу та інші особи.
  4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.
  5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях: Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого. Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

систематичність (повторюваність) діяння;

наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

 

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню):

  1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, зобов’язані повідомляти керівника закладу.
  2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).
  3. Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу, отримує секретар- друкарка, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.
  4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто керівник закладу або його заступник.
  5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).
  6. Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.
  7. Датою подання заяв є дата їх прийняття.
  8. Розгляд Заяв здійснює керівник закладу з дотриманням конфіденційності. Відповідальна особа
  9. Відповідальною особою призначається працівник закладу освіти з числа педагогічних працівників.
  10. До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення керівника закладу.
  11. Відповідальна особа призначається наказом керівника закладу.
  12. Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

  1. За результатами розгляду Заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.
  2. З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.
  3. Для прийняття рішення за результатами розслідування відповідальна особа скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія).
  4. Комісія створюється наказом керівника закладу.
  5. До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші заінтересовані особи.
  6. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.
  7. Якщо Комісія визначила що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.
  8. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції (ювенальної превенції) із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.
  9. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
  10. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).
  11. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду заяв .

  1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.
  2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.
  3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 5 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.
  4. За результатами розслідування протягом 1 робочого дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через 5 робочих дні після створення Комісії.
  5. Керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

 

 

Зразок

 

Директору Ліцею №1

імені О.П.Довженка   НКМР

Олені ЗУЙКО

 

__________________________________

ПІП заявника повністю (вчителя, здобувача освіти, батька, матері)

Домашня адреса:

__________________________________

Контактний телефон:

__________________________________

 

ЗАЯВА

Я, _____________________ , інформую про випадок булінгу над здобувачем освіти __________________________________________    з боку _______________________ або групи здобувачів освіти: ____

___________________ .

[Далі в довільній формі викладаються докладно всі обставини]

 

До заяви додаю фото- та відеоматеріали (за наявності).

 

 

Зразок

 

 

ЖУРНАЛ

реєстрації рішень комісії з розгляду  випадків булінгу ( цькування)

 

Ліцей №1 імені О.П.Довженка Новокаховської міської ради

 

№ п/п Дата засідання комісії Номер рішення Рішення та рекомендації комісії Прізвище, ініціали  членів комісії Посада членів комісії Підписи членів комісії

 

 

 

Зразок

ПРОТОКОЛ №_____
засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(Найменування закладу освіти)
«___» _______________ 20___ р. ___________________________________ Час ____ год ____ хв

Підстава: _________________________________________________________________________

(від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу (цькування)
_________________________________________________________________________________

(стислий зміст заяви або повідомлення)
_____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

Присутні:

Члени комісії (_____ осіб) згідно з наказом про склад комісії від _____________ №_______:

_____________________________________________________________________________

Інші особи (______ осіб):

_______________________________________________________________________

СЛУХАЛИ:

І. Затвердження Порядку денного засідання

_________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

ІІ. Розгляд питань Порядку денного засідання1

_________________________________________________________________________________

                                                         ІІІ. Ухвалили рішення про2

потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах

_________________________________________________________________________________

(опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)
заходи для усунення причин булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(опис заходів та відповідальні за їх виконання)

 

заходи виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(опис заходів та відповідальні за їх виконання)
рекомендації для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доціль-
них методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми
сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками

_________________________________________________________________________________

(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)
рекомендації для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)

Голова комісії                                                                                         ______________

Секретар                                                                                                  ______________

 

_____________________
1 Розділ II доповнюється окремими сторінками.

2 Розділ III доповнюється окремими сторінками.

 

 

Додаток 3

до наказу   № 10 від 12.01.2022 р.

 

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі

Загальні питання

  1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».
  2. Цей Порядок визначає процедуру реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі.

Реагування на доведені випадки боулінгу.

  1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварку, тобто відповідні дії носять систематичний характер, керівник закладу:

повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція)  та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

  1. Заходи здійснює соціальний педагог у взаємодії з практичним психологом закладу освіти та затверджуються керівником закладу.
  2. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту: «Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу. Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку».

 

 

Наказ Про запобігання, протидію та профілактику булінгу в ліцеї №1імені О.П. Довженка Новокаховської міської ради у 2022 р.

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти

порядок-подання-_Булінг_

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу

6db54826218481b6763e182b0feb535a-0
6db54826218481b6763e182b0feb535a-1
Сертификат-Панкова

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ШКОЛІ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Педагогічною радою ЗОШ №1  НКМР

(протокол №1 від  31 .08.2021р.)

Директор школи

_________________ Олена ЗУЙКО

 

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ у ЗОш №1 І-ІІІ ступенів

НОВОКАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

  1. Правила поведінки учнів базуються на чинному законодавстві України.

Ми- старанні та наполегливі.

  1. Учні поважають цінності та традиції своєї школи
  2. Приходять до школи за 10-15 хв. до початку навчальних занять, займають своє робоче місце, готують все необхідне навчальне приладдя до уроку.
  3. Учні серйозно ставляться до навчання, старанно виконують домашні завдання.
  4. Користуватися телефонами під час навчального процесу не припустимо, крім випадків, якщо телефон використовується як джерело інформації і тільки за згодою вчителя.
  5. Навчальне та спортивне обладнання учні беруть з дозволу вчителя.

Ми –ввічливі.

  1. У школі учні поводяться гідно та поважають честь і гідність людей, які знаходяться поруч.
  2. Брати без дозволу чужі речі є неприпустимим у школі та за її межами.
  3. Учні  ввічливі у спілкуванні з педагогами та працівниками закладу, батьками інших учнів, з іншими здобувачами освіти.
  • Учні можуть висловлювати свої погляди, не зачіпаючи гідності і почуттів інших людей.
  • Учні поводяться вічливо, піклуючись про молодших школярів.
  • Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо.
  • Учні мають поважати і цінувати себе, інших людей та довкілля.

Ми – у безпеці.

  • Школа – територія, на якій не місце будь-яким видам зброї, зокрема ножам, вибуховим або вогненебезпечним речовин, алкогольним напоям, наркотичним речовинам, цигаркам (електронних – також), шокерів, газовим балончиків та інших небезпечних предметів.
  • Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання з людини є неприпустимими і неприйнятними формами поведінки у школі та за її межами.
  • У коридорах школи та по сходах учні рухаються спокійним кроком. Штовхання, ставлення підніжок можуть призвести до травм.
  • Йти зі школи та її території можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками).
  • Учні дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
  • Учні бережуть майно школи, дбають про чистоту та порядок на території школи.